Monday, September 9, 2013

Den sidste myg - og så mangler der kun Tommelise!




 




Så blev der endelig stille! Efter at have jagtet myg i noget, der forekom som timevis uden med øret at kunne bestemme, om den infernalske hyletone i soveværelset kom fra flere myg eller bare en enkelt, blev der endelig stille!
Hvilken befrielse!
Den sidste myg var død! Mast flad mod en rosa væg... Splattet ud og tilintetgjort! 
Nu kunne jeg med ro i sjælen lægge mig til at sove i fred.
Havde myggen fulgt mit råd, som jeg giver til alle, der er i en jagtet situation: Sid stille! Gør dig lille og hold mund! - var den måske levende endnu?
For jeg ville være faldet i søvn i den tro, at der var fri bane... Og myggen kunne i ro og mag have tømt mig for blod, mens jeg sov.
Sådan kunne myggen have lavet samme nummer igen: Siddet stille. Gjort sig lille og holdt snabelen lukket! Måske ville den på den måde ha´ overlevet nat på nat i mit sovekammer, mens alle de andre hylekrabater blev klasket flade, før jeg gik til køjs i min seng?.. 






Kamete

Copyright

No comments:

Post a Comment